Ne Kadar Sınav Sığdırmışız Hayatımıza…

  Eveet,bu günkü konumuz sınav.Yazdığım yazılarda kendi hayatım üzerinden konular bulup ilerlediğim için , bu konuyu bulmak benim için pek de zor olmadı çünkü öğrenciysek muhtemelen sayamayacağımız kadar sınav ve quize girmişizdir.

Peki aslında bu sınav yapma olayı nereden çıktı biliyor musunuz?

Hemen anlatayım.

Günümüzde oluşan bu sınav sistemi yani bir diğer adıyla not verme sistemi 1972 yılına kadar hiç kimse tarafından bilinmiyor ve uygulanmıyordu yani yoktu öyle bir şey.

Sonra Cambridge üniversitesinde bir öğretmen olan William, ortaya bir fikir attı.”Öğrencilere not versek ya”.

Sanayi devrimi zamanında parça iş sistemi bir hayli revaçtaydı ve öğretmenler dahi öğrenci sayılarına göre para alıyorlardı. Eski eğitim metodları ise öğrenciyle fazla ilgilenmeyi ve fazla zaman harcamayı gerektirdiği için bu zaman kaybı öğrenci sayısını düşürüyordu.Öğrenci sayısının düşmesi de…zaten anladınız.

Benim açımdan bakılacak olursa bu durumun hem iyi hem de kötü yanları var.İyi yanları derken mesela adam kayırma olayı olmuyor ,herkes eşit şartlarda eğitim görüyor ve sınavı eşit şartlarda oluyor.Kötü yanlarından biri de at gibi yarıştırılmamız bence yeteneğe değil de yarın bir gün unutacağın bir şey için bu kadar kafa yorup vakit harcamak çok mantıklı durmuyor.

İşte not verme sistemi yani sınav böyle ortaya çıktı.Peki sizce de ticari bir yaklaşım olmamış mı?Bu konu hakkındaki düşünceleriniz neler?

Bu konu hakkındaki yorumlarınızı bekliyorumm.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bazen ''DUR''Mak Gerekir Hayatta.

Bipolar Olmak