Bipolar Olmak

 Size yaşadığım ve hayatımı etkisi altına alan bir hastalıktan bahsedeceğim. Bipolar Bozukluk…

Bu teşhis yeni konuldu aslında tam olarak konulmadı çünkü psikiyatristim bana açıkça bipolarsın demedi.Sadece ben bana verdiği ilacı araştırdım ve bipolar tedavisinde kullanıldığını öğrendim.Belki sonra neden psikiyatriste gitmeye başladığımı anlatırım ama konumuz şu an bipolar.

Kısaca açıklamak gerekirse (iki uçlu duygudurum bozukluğu) bir diğer adıyla manik-depresif hastalık, kişinin duygudurumunda, enerjisinde ve sosyal aktiviteleri tamamlama yetisinde bozulmalara neden olan psikolojik hastalıktır.Tamamiyle iyileşme oranı bir hayli düşük olsa da tedaviye erken başladığım için tedaviye cevap verebileceğimi düşünüyorum fakat maalesef bazı insanlar için durum aynı değil.Yani aslında bu hastalık ömür boyu sürebiliyor.Burada ise yakınlarına çok fazla iş düşüyor. Bipolar bozukluğu olan bir insana manik ve depresif dönemlerinde olabildiğince destek çıkılmalı ve yardım edilmeli.

Ben bir psikolog ya da bir psikiyatrist değilim bu yüzden bu hastalığı size uzun ve detaylı bir şekilde anlatamam bu yüzden sadece yaşadıklarımı ve yaşamakta olduklarımı size anlatmak durumundayım.

Bipolar her ne kadar genetik yapıda da bulunabilse de bende öyle olmadı sonradan bu hastalıkla uğraşmaya başladım.Bazen kendimi ben bile anlayamıyorum çünkü bazı zamanlarda çok güleç hiçbir şeyi takmayan rahat biri olabilirken bazenleri de neden ağladığımı bilemiyorum.Şu an ilaçlar sayesinde daha iyiyim

Yukarıda dediğim gibi bu hususta yakınların etkisi de çok büyük.Şu an bir sevgilim var ve o bu durumu biliyor ve kabulleniyor.Onun kabullenmesi ve bana destek çıkması benim için çok önemliydi ve o da bunları yapıyor ve ben de çok daha rahat geçiriyorum.

Bazen ona yükleniyorum farkındayım.Bazen onun beni alttan alması gerekiyor.

Bir de insanların merak ettiği diğer alan sosyal hayat.Sosyal hayatımda gerçekten çok rahatım.Bipolar olduğumu bilen insanlar-ki pek bilmiyorlar-bana biraz daha soğuk ve temkinli davransalar da  bilmeyen arkadaşlarımla gayet güzel anlaşabiliyorum.

Evet,çok fazla sorun yaşıyoruz.Bazen ne yaptığımızı neden ağladığımızı biz bile bilmiyoruz ama bizler de insanız.İnternette dolaşırken bipolar insanlardan koşup kaçılması gerektiğini anlatan birçok yazı okudum ve çok üzüldüm.

Bilinsin ki bu bizim isteğimiz doğrultusunda olmadı.Bunu biz bilerek yapmıyoruz.Hiçbir zaman da bu yolu seçmedik.

Lütfen biraz daha duyarlı olalım.

Teşekkürler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne Kadar Sınav Sığdırmışız Hayatımıza…

Bazen ''DUR''Mak Gerekir Hayatta.